Sund kost er meget vigtigt

Måltiderne på skolen
Vi serverer måltider på skolen, der både nærer og smager godt, med fokus på sundhed og miljøbevidsthed.
Vi går op i økologi og har opnået det økologiske sølvmærke. Måltiderne er altid varierede - vi serverer både traditionelle retter, men gør også en dyd ud af at introducere eleverne til nye retter, smagsoplevelser og råvarer.

Råvarer i sæson
Vi tilbereder mad med frugt og grønt, der er i sæson, både for klimaets skyld og for at give eleverne et så næringsrigt måltid som muligt. Dette afspejler sig altid i dagens menu.

Om sommeren "spare" vi sammen på vores CO2-konto, hvilket betyder, at vi har mulighed for at importere en smule grønt og frugt om vinteren, så vi ikke kun har kål og rodfrugter at gøre godt med.

Fødevarestyrelsens anbefalinger
For at give eleverne de bedste forudsætninger for indlæring og sundhed følger vi Fødevarestyrelsens anbefalinger. Dette betyder blandt andet, at vi har en kødpolitik på skolen - vi spiser mindre, men bedre kød, og helst økologisk.

Vi serverer kød, men altid med god samvittighed for både klimaet og sundheden.

Vi tilbyder et væld af grøntsager - altid noget trygt og genkendeligt, men der er hver dag mulighed for at udvide elevernes kendskab til grøntsager og finde nye favoritter.

Læs mere på Fødevarestyrelsens hjemmeside.